Toegangscontrole op afstand geeft horecabedrijf Boerhaave maximale flexibiliteit en veiligheid

INTRODUCTIE

Hotel Café Restaurant Boerhaave in Voorhout bestaat al sinds 1876. In 2015 besloten de huidige eigenaren een nieuw avontuur aan te gaan. Hein en Jolanda Veenhof vernieuwden hun horecazaak volledig. Het karakteristieke pand kreeg een compleet nieuw uiterlijk, een herstart. Voor gasten die willen blijven slapen, zijn zes stijlvolle hotelkamers ingericht en zijn ze ingericht voor (zakelijke) evenementen. In alles wat het gedreven team doet, staan gastvrijheid en genieten centraal. Op die manier gaan gasten niet alleen tevreden weg, ze keren ook graag weer terug.

DE UITDAGING

Een herstart betekende ook een nieuw team. Al deze mensen moeten op verschillende momenten toegang tot het pand hebben. Jolanda Veenhof legt uit: “De koks starten bijvoorbeeld eerder dan de bediening in het restaurant. Bovendien werken we met verschillende diensten. Iedereen moet makkelijk naar binnen kunnen op het moment dat het nodig is. Tegelijkertijd hoeft niet iedereen toegang te hebben tot dezelfde ruimtes. Zo hebben medewerkers bijvoorbeeld wel allemaal toegang tot de kleedruimte, terwijl alleen leidinggevenden het kantoor in kunnen. En dan hebben we ook nog onze hotelgasten die komen en gaan. Het regelen van de toegang voor al die verschillende groepen en ruimtes was voorheen best een uitdaging.”

In het verleden werkte Boerhaave met fysieke sleutels, maar het beheer en uitgifte kostte veel tijd. Ook betekende dit dat de eigenaren eigenlijk altijd bereikbaar moesten zijn. Bovendien was er het risico dat medewerkers of hotelgasten sleutels vergaten in te leveren of kwijtraakten. Een inbraak zorgde voor een stroomversnelling. Boerhaave ging in gesprek met de specialisten van Freke Inbraakbeveiliging, onderdeel van Isero BV, voor advies t.b.v. bouwkundige verbeteringen en een aansluitbaarbetrouwbaar toegangbeveiligingssysteem dat eenvoudig centraal en op afstand te beheren was.

DE OPLOSSING

Na een analyse van de situatie en wensen adviseerde Freke Inbraakbeveiliging, onderdeel van Isero BV, het SALTO KS systeem. Met dit cloud-based toegangscontrolesysteem is het mogelijk om via de beveiligde SALTO KS website of de SALTO KS App de toegangscontrole op afstand te beheren. De beheerder kan deuren ook op afstand openen via de app. De IS van SALTO KS is de spil van het systeem en staat in verbinding met de SALTO KS toegangspunten, het SALTO KS beheerplatform en de App.

“We zijn een relatief klein bedrijf, maar het geeft enorme rust dat we de toegang tot op het niveau van ruimtes en mensen centraal en op afstand kunnen regelen.” Jolanda Veenhof, mede-eigenaar Boerhaave

Veenhof vindt de gekozen oplossing heel geschikt voor de horeca. “Deze oplossing is heel breed inzetbaar en ik kan alles veilig via de website of App op mijn telefoon regelen. Het is eenvoudig om mensen afgestemd op hun rol of diensten via hun tag of kaart in tijdsblokken toegang te geven. Extra voordeel is dat ik sloten op afstand open kan doen. Dat is heel handig voor hotelgasten als we bijvoorbeeld op maandag gesloten zijn. Gasten bellen als ze bij de entree staan en worden op afstand binnen gelaten. Ze vinden hun sleutelkaart, met de rechten afgestemd op hun verblijfsduur, dan in de kamer.”

Het is een groot voordeel dat de eigenaren niet altijd meer aanwezig hoeven zijn en wel maximale grip hebben op de veiligheid en op wie wanneer toegang heeft tot specifieke ruimtes. “Dit geeft ons, onze gasten en medewerkers extra flexibiliteit en vrijheid. We zijn een relatief klein bedrijf, maar het geeft enorme rust dat we de toegang centraal en op afstand kunnen regelen. Bovendien kunnen we zo nodig achteraf altijd checken wie in welke ruimte is geweest.”

TOEKOMSTPLANNEN

De toegangscontrole op basis van SALTO KS werkt nu volledig naar verwachting en is breed inzetbaar. De oplossing wordt ook gebruikt voor het deurbeleid van het restaurant. Veenhof: “Na half twee ’s nachts mogen we van de gemeente geen gasten meer binnen laten. Dit kunnen we goed handhaven door op het SALTO slot in te stellen dat mensen nog wel naar buiten mogen, maar niet meer naar binnen. Dat is heel praktisch omdat we nu geen medewerker bij de deur hoeven te zetten, wat ook prettiger is voor de gasten. Dit sluit perfect bij ons streven om te zorgen dat gasten altijd kunnen genieten van alles wat wij als horecabedrijf te bieden hebben.”

Geef je mening